strona domowa
strona domowa

 

Urząd Miejski w Pruchniku

ul. Rynek 1, 37-560 Pruchnik
tel. 16 623 61 14, fax 16 623 61 25
e-mail: sekretariat@gminapruchnik.p
l

Ewidencja ludności i dowody osobiste


ZAMELDOWANIE/WYMELDOWANIE OSOBY NA POBYT STAŁY LUB CZASOWY PONAD 3 MIESIĄCE

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY

  • Urząd Miejski w Pruchniku
    ul. Rynek 1
    37-560 Pruchnik
    od poniedziałku do piątku w godz. 7.00 -15.00, we wtorki w godz. 8.00-16.00.

Osoba właściwa do załatwienia sprawy

  • Monika Kołodziej
    parter pok. 10,
    tel. 16 623-61-40

 

Sposób załatwienia sprawy

  • Zameldowania na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące można dokonać osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pisemnym pełnomocnictwem - udzielonym na podstawie art. 33 § 2 Kodeksu Postępowania Administracyjnego - najpóźniej w 30 dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca.
  • Zameldowania dokonuje się niezwłocznie po złożeniu formularza meldunkowego.
  • Złożenie wniosku drogą elektroniczną - wymeldowanie przez platformę ePUAP

 

Wymagane dokumenty:


1. Dowód osobisty albo paszport (w uzasadnionym przypadku inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości dla osoby niepełnoletniej nieposiadającej dokumentu stwierdzającego tożsamość należy przedłożyć skrócony odpis aktu urodzenia).
2. Wypełniony formularz meldunkowy z potwierdzeniem pobytu w lokalu dokonanym przez właściciela lokalu/domu lub osobę dysponująca innym tytułem prawnym do lokalu (np. najemcę) oraz do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu tego właściciela lub podmiotu. Potwierdzenia pobytu dokonuje się w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia.
3. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (do wglądu). Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być: umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, akt notarialny, umowa najmu, decyzja administracyjna lub inny dokument potwierdzający prawo do lokalu. 
4. Przy zameldowaniu na pobyt stały zaświadczenie o wymeldowaniu z dotychczasowego miejsca pobytu stałego (obowiązek ten nie dotyczy osób, które jednocześnie z zameldowaniem zgłaszają wymeldowanie z dotychczasowego miejsca pobytu).

W przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika dodatkowo:
1. Pisemne pełnomocnictwo do zameldowania.
2. Dowód osobisty pełnomocnika lub w uzasadnionym przypadku inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości.

Od 1 marca 2015 r. istnieje możliwość wymeldowania lub zgłoszenia wyjazdu za granicę droga elektroniczną. Uwaga!!! Możliwość załatwienia spraw drogą elektroniczną dotyczy osób mających potwierdzony profil zaufany na platformie ePUAP (/umrz/skrytka).

W celu zameldowania na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące nie ma konieczności wymeldowania się w dotychczasowym miejscu pobytu (stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące) - wymeldowanie z poprzedniego miejsca pobytu następuje na podstawie formularza zgłoszenia zameldowania (na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące) W przypadku żołnierzy w czynnej służbie wojskowej obowiązek meldunkowy:

a) polegający na zameldowaniu się w miejscu pobytu czasowego lub wymeldowaniu się z takiego miejsca jest wykonywany w miejscu pełnienia tej służby u dowódcy jednostki wojskowej, a w miejscu pobytu czasowego w obiekcie wojskowym u komendanta (kierownika, szefa, dowódcy) obiektu,

b) polegający na zgłoszeniu wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej oraz powrotu z tego wyjazdu jest wykonywany w miejscu pełnienia tej służby u dowódcy jednostki wojskowej.
Wykonanie obowiązku meldunkowego w w/w przypadkach następuje poprzez stwierdzenie tego faktu w rozkazie dowódcy jednostki wojskowej lub w książce zameldowań komendanta obiektu wojskowego i nie wymaga zgłoszenia w organie gminy oraz ujęcia w rejestrze PESEL i rejestrach mieszkańców.

Opłata

  • Czynności zgłoszenia zameldowania nie podlegają opłacie skarbowej.

  • Organ wydaje z urzędu zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały, a na wniosek zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy.

  • Opłacie skarbowej w wysokości 17 zł podlega złożenie pełnomocnictwa w tej sprawie.

  • Opłacie skarbowej nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu.

  • Składający pełnomocnictwo jest zobowiązany dołączyć dowód wniesienia opłaty skarbowej.

  • Opłatę za pełnomocnictwo można uiścić:
    - przelewem na konto Urzędu Miejskiego w Pruchniku, ul. Rynek 1,
    nr rachunku 19 9096 0004 2003 0018 0975 0024
    - na miejscu, w kasie urzędu.

Termin załatwienia sprawy

  • W dniu zgłoszenia się do urzędu.

Tryb odwoławczy

  • Nie przysługuje tryb odwoławczy.

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2010 r. Nr 217, poz. 1427),
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września 2011 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z. 2011 r., Nr 220, poz. 1306).

Uwagi

  • Zameldowanie ma charakter rejestracyjny.

Dokumenty do pobrania

  • brak




  Wejscia: 4820